Tr5T@a5u
- Czym jest poradnictwo, do kogo je kierujemy?
- Rodzaje poradnictwa
- Rodzaje i formy poradnictwa
- Zapisy
- Kadra
- Standardy jakości poradnictwa
- Kodeks etyczny
- Regulamin i Polityka prywatności
Fundacja Wspólnota Nadziei świadczy usługi poradnictwa dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ich rodzin i opiekunów.
Zgodnie z Rządowym Programem Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022–2033 stanowiącym Załącznik do uchwały nr 160/2022 Rady Ministrów z dnia 19 lipca 2022 r. poradnictwo jest udzielaniem wsparcia oraz dostarczaniem informacji osobie, która znalazła się w trudnej sytuacji życiowej, z którą nie potrafi sobie poradzi
Oferowane przez Fundację formy poradnictwa to:
- ogólnoinformacyjne – udzielamy informacji o dostępnych formach wsparcia świadczonych osobom ze spektrum autyzmu i ich rodzinom, nie tylko przez naszą organizację,
- obywatelskie i rodzinne – praktyczne porady dotyczące codziennego życia osób ze spektrum autyzmu w społeczeństwie i rodzinie,
- prawne – możemy udzielić informacji o aktach prawnych, które regulują sprawy osób ze spektrum autyzmu, a w sprawach szczegółowych informacji odsyłamy do prawnika,
- psychologiczne – porady udzielane przez specjalistę lub: specjalistyczne wsparcie udzielane przez psychologa, pomagające w radzeniu sobie z wyzwaniami emocjonalnymi i społecznymi związanymi z życiem osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin i opiekunów.
Wszystkie nasze formy poradnictwa mogą być świadczone bezpłatnie w ramach prowadzonych projektów, a po ich zakończeniu, również w formie komercyjnej.
Zapewniane przez Fundację Wspólnota Nadziei formy poradnictwa udzielane mogą być w postaci osobistych spotkań, telefonicznie lub online przez aplikację DobryGabinet.com, korespondencyjnie w postaci maila lub formularza na stronie internetowej
Obecnie zapraszamy do usługi poradniczej świadczonej przez Fundację w ramach projektu pn. Ku samodzielności, finansowanego ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022-2033
Edward Bolak - specjalista ds. autyzmu, doradca w zakresie poradnictwa obywatelskiego, specjalista ds. współpracy, szkoleniowiec, od 2003 roku współpracownik Fundacji Wspólnota Nadziei tworzącej ośrodek Farma Życia, wiceprzewodniczący zarządu Porozumienia Autyzm-Polska, członek Małopolskiej Wojewódzkiej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych i Forum Dialogu PFRON, w trakcie ponad 20-letniej aktywności zawodowej: trener, terapeuta, koordynator projektów aktywizacji społecznej i zawodowej, kierownik Dziennego Centrum Aktywności, aktywista.
Michał Czerski - psycholog, psychoterapeuta, absolwent UJ, doświadczenie zawodowe zdobywa od 2002r. Pracuje terapeutycznie od ponad 20 lat, wspierając dzieci, młodzież, dorosłych i rodziny m.in. z rozpoznaniami z obszaru spektrum autyzmu. Terapeutycznie pracował między innymi w Klinice Psychiatrii Dorosłych Dzieci i Młodzieży CM UJ w Krakowie, w kadrze zespołu zakładającego Krakowskie Instytuty Psychoterapii (przez ponad 7 lat jako dyrektor Oddziału przy Dydaktyk, szkoleniowiec, superwizor zespołów terapeutycznych, interwencyjnych, socjoterapeutycznych. Współpracuje z Farmą Życia od 2019r.
Anna Konopacka
Standardy jakości poradnictwa udzielanego przez Fundację Wspólnota Nadziei.
-
- Proces poradnictwa w naszej organizacji odbywa się zawsze z poszanowaniem praw i godności osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin i opiekunów.
- Cały proces poradnictwa, relacji naszych specjalistów z Klientami jest w pełni poufny.
- Fundacja Wspólnota Nadziei zapewnia, że poradnictwa w poszczególnych zakresach udzielają odpowiednio przygotowani specjaliści w swoich dziedzinach.
- Każdą sprawę traktujemy indywidualnie i doprowadzamy do końca, w zakresie naszych możliwości.
- Każdą sprawą staramy się zająć jak najszybciej, pierwszy kontakt nastąpi w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia sprawy.
- Nasi specjaliści stale dbają o najwyższy poziom swoich kompetencji i aktualność udzielanych informacji.
- Postępujemy zgodnie z Kodeksem Etycznym obowiązującym w Fundacji Wspólnota Nadziei.
- Nasze standardy odnośnie poradnictwa są stale przez nas monitorowane i aktualizowane w zależności od potrzeb.
Kodeks etyczny Fundacji Wspólnota Nadziei.
- Specjalista Fundacji zobowiązany jest do poszanowania godności Klienta i jego prawa do samostanowienia.
- Specjalista Fundacji respektuje zasady równego dostępu każdego Klienta do oferowanych form wsparcia bez względu na wiek, płeć, narodowość, wyznanie, orientację seksualną czy miejsce zamieszkania.
- Specjalista Fundacji zobowiązany jest do odpowiedniego sposobu prowadzenia rozmowy, w tym zwracania się do osoby objętej usługą z okazaniem szacunku i sympatii, z zachowaniem form grzecznościowych.
- Specjalista Fundacji przekazuje informacje w sposób zrozumiały i stosowny do odbiorcy wsparcia.
- Specjalista Fundacji zobowiązany jest do udzielenia Klientowi pełnej informacji na temat dostępnych form wsparcia.
- Specjalista Fundacji powinien, stosownie do możliwości Klienta, wzmacniać jego wysiłki na rzecz życiowego usamodzielnienia.
- Specjalista Fundacji pracuje w oparciu o swoje zaangażowanie i posiadane kompetencje.
- Specjalista Fundacji zobowiązany jest do zachowania tajemnicy i dyskrecji w trakcie udzielania wsparcia i po jego zakończeniu.
- Specjalista Fundacji winien zasięgnąć konsultacji innych specjalistów, jeżeli wymaga tego dobro Klienta.
- Specjalista Fundacji nie czerpie jakichkolwiek korzyści osobistych od odbiorcy wsparcia.
- Specjalista Fundacji zobowiązany jest dbać o swój rozwój osobisty i zawodowy, przy możliwym wsparciu Fundacji.
Formularz kontaktowy